mandag 17. september 2007

HEIhei!

hei igjen!

Staar til i gamlelandet? Takk for hilsinger paa facebook og mail, veldig deilig aa hore fra dere. Bare skriv i vei!

Kan eg faa adresser til folk???

No har eg vore paa tur til Hua Hin 3 timer sor for bangkok! Eg reiste sammen med noen andre som jobber frivillig og 4 unge thai jenter og ei thai jente paa 20 som snakker godt engelsk. det var ganske arti aa snakke med de, de bor i slummen der "skolen" eg er paa ligger. vi leide minibuss og kjorte paa fredag, kom fram til den leiligheten med fantastisk basseng, og der bodde vi gratis..hehe ganske raaflott!blei bading og sol og thaimat og marked kikking. veldig deilig aa komme bort fra slitsomme og skitne bangkok. og alle de frivillige er veldig hyggelige, vi var ute aa drakk singha(thai ol som er veldig god!) til langt paa natt. de er ikke saa veldig konservative akkurat, og gjor en straalende jobb med alle ungene!

det er bare bedre og bedre aa vere paa "skolen", ungene begynner aa kjenne meg no, og eg har laert meg noen fraser paa thai. "sabai dii may kaa?" betyr feks "hvordan har du det?" og da svarer man "sabai dii kaa" som betyr at eg har det bra.hehe ganske arti aa prove aa snakke litt!i min klasse er det ca 20 barn, og typisk noen braaker mye mer enn andre. i dag fikk eg som jobb aa holde paa en gutt som bare loper rundt og gjor ugang, det var ikke lett! mem de er veldig sote, og prover aa snakke med meg selv om eg skjonner lite. far mange klemmer paa en dag!

No er mariann, sostra til torbjorn kommet tilbake fra sin Burma tur, og vi skal ut aa spise snart, koselig! Fint aa ikke bo der aleine lenger!

har sendt melding til min familie, ingen av dere som har faatt den?
haaper dere alle har det bra, det har eg:)
klemmer

2 kommentarer:

fatso sa...

heihei linaen min!!.... høres gøy ut med alle barna og att du begynner å lære språket, det er jo greit å kunne snakke andre språk uansett vilken situasjon du er i !!

er innom her hver dag nesten, og gleder meg veldig til å se hva mer som kommer... kos deg masse

klem!!!

Helene sa...

Tudelutt!! Helene Aardal Gangsøy, Saltkjel, 6718 Deknepollen, NORWAY! Eg forlanga å finne noke i postkassa mi før jul asso!;P Bra du kosa deg! fortsett med det! Helene