onsdag 14. november 2007

Baattur til Luang Prabang!

Hei!! no er vi framme i nord Laos i en superkoselig liten by, luang prabang! vi brukte 3 dager paa aa komme oss hit fra chiang mai i thailand. en dag med buss, og to dager med baat. Flott tur paa Mekong elva, fint landskap med fjell, jungel, smaa landsbyer, fiskere, sol..! paa veien overnatta vi i 2 forskjellige gjestehus, helt fine plasser, men siste natta fikk eg loppebitt!! overste del av ryggen min er full...uff eg klor en del kan man si;) saa no foler eg det kryper over alt.. kan lopper kravle opp i haaret og folge med meg videre???hjelp...

vi har vore en arti gjeng som har hengt sammen paa turen: to 50 aar gamle spanske damer, et par og en gutt fra argentina, en svenske og meg og ida. vi var ute og tok en drink i gaar, blir en del spansk snakking siden to ikke kan engelsk saa godt. goy spraak, det tror eg eg skal prove aa lere en gang!

i morra skal vi paa tur til en stor foss utenfor byen, da tar vi tuktuk! beste fremkomstmiddel;)

her e ny valuta og. 10 000kip er ca 7 kroner, saa vi gaar rundt med en bunke 50 000 kip sedler, sykt!

om et par dager reiser vi sorover til vang vieng.. og saa trolig til vientiane, hovedstaden for vi setter kursen mot vietnam! spennende:)

vanskelig aa ringe herifra, har ikke funnet en maate aa gjore det paa utenom norsk sim da som blir raadyrt, maa trolig vente til vietnam.

staa paa med alt dere sriver med, snart advent jo!
klemmer

1 kommentar:

JohnErik sa...

Hei kjekke å kule å snille Lina!!

Kjekt å lese om reisa di:)
Fine bilder!

Eg blei kjeeeeeempegla når eg fikk postkortet fra deg!!! Utrulig kjekt:)

Her heime går alt veldig bra, musikken går kjempe bra fortia:)

Kan du forresten kjøpe med ei stråhytte til meg? Ei kjeeempe stor ei alså:) Å en sånn sykkel med vogn bakpå, for min sykkel blei stjelt:( Å masse gull visst det e billig der nede:)
Tihi!

Du må passe godt på deg sjøl!
Stay away from bad people!

Hade på badet så lenge!
Klem fra John-Erik